Å legge om til en sunnere livsstil trenger ikke være vanskelig!  I hovedsak er det tre ting som kreves for å lykkes:
 

pexels-photo-733857.jpeg

1.    Hvor mye vil du? Vil du så mye at de nybakte bollene på bensinstasjonen ikke er verdt det? Kommer du deg på trening selv om sofaen frister mer? Se for deg selv når du har nådd målene dine. Følelsen av å ha nådd de, vil smake bedre enn fristelsene.

2.    Stå på vilje: Er du sta nok til å gjøre jobben som må til, selv om motivasjonen uteblir? Man kan ikke forvente at motivasjonen skal komme dalende ned i fanget, da er det fare for at du blir sittende. Ofte kommer motivasjonen når man har holdt på en stund, det er når man merker forbedring at det blir gøy å fortsette - glede deg til du er kommet dit og husk at det er tyngst i starten! 

3.    Ikke gå for hard ut: Hvis man legger opp til for mange og for store endringer på samme tid, er det bare et tidsspørsmål før du ikke gidder mer. Husk at endringene skal være varige og gjennomførbare. Lag en plan med fokusområder som er gjennomførbare til å fortsette med dag etter dag, uke etter uke, år etter år. 
 

Ida+Lobben+Stie.jpg

Ida

Ernæringsfysiolog og Livsstilsveileder

Kontakt: Ida@synergihelse.no